Forår i formkurven – torsdag d. 20. juni 2013.

Det er kendetegnende for min mangel på timing, at grusformen indfinder sig i slutningen af juni, hvor turneringerne går på sommerferie. Pludselig kommer boldenes opspring ikke længere bag på mig, og jeg begynder at ramme dem godt og sikkert.

Det manifesterede sig i sikre sejre i onsdagens kamp i Veteran A i Aars. Først vandt Inger Maltbæk og jeg med 2×62 over et par med en lidt ældre og langsom herre og en ganske udmærket damespiller. Derefter spillede jeg 2. single mod Bent, som er en relativt ung fyr i god form og med pæne slag, men bare ikke helt så stabil som mig. Det betød, at jeg kunne presse ham uden at tage alt for store chancer og leve af hans fejl. Første sæt blev 60, og jeg havde 50 og to matchbolde i andet sæt, før han fik et par partier, og jeg vandt med 62. Det føltes rigtigt godt og trygt.

I dag var det så Liga Pouf-kamp mod Oliver i den version, hvor man spiller bedst af tre almindelige sæt. Tidligere på sæsonen, hvor jeg ikke var vant til grus, har Oliver givet mig store problemer, men i første sæt i dag gik det bedre med 60 til undertegnede. Oliver ved jo godt, hvordan han skal spille mig, så da jeg var foran med 53 i andet sæt, gik han over til sin alternative taktik med ballon-returnering på alle bolde. Det kan jeg slet ikke håndtere, så vi endte i tiebreak. Heldigvis fik jeg stabiliseret mine smash i sidste øjeblik og trak andet sæt hjem med 76(4).

Formkurven nærmer sig topniveauet fra sidste sæson, og der mangler vist kun, at håndleddet skal blive helt i orden.

formkurve

Skriv et svar

