Udsættelser – Søndag d. 30. juni 2013.

Tenniskarrieren har været lidt på hold i den seneste uge på grund af noget sygdom i familien og en masse arrangementer i forbindelse med afslutning af skoleåret. Og jeg kan allerede mærke, at livremmen strammer lidt ekstra, og at formen lider under det.

Fredag var der en særdeles munter sommerfest på min arbejdsplads, så til Nørresundby Tennisklub Open lørdag mødte jeg ude af form og med dunkende tømmermænd. Det var ikke nogen god kombination, specielt ikke da min makker, Lars, led under nøjagtigt samme omstændigheder. Vi spille simpelthen monumentalt dårligt i den indledende runde, hvor vi tabte to kampe klart og vandt den sidste. På grund af et helt utroligt held med de øvrige resultater gik vi alligevel i finalen, som vi også tabte med et brag. Det må være historiens ringeste indsats af indehaverne af en andenplads i en turnering: fire kampe og heraf tre tabte. Der var godt nok et frygteligt blæsevejr, som gjorde organiseret spil meget vanskeligt, men det var jo ens for alle, så det kan jeg ikke bruge som undskyldning.

I dag havde Lars og jeg så sat hinanden stævne uden tømmermænd og med kun en middelfrisk vind. Det var interessant i forbindelse med det noget, som jeg tidligere har skrevet: Jeg spiller forfærdeligt den første times tid, og derefter begynder det hele pludseligt at fungere. Jeg skal over en vis tærskel, før jeg kan ramme noget som helst på en tennisbane.

Desværre tog det ikke Lars mere end en time at vinde med 2 x 62. Derefter tog vi et trøstesæt, og nu fungerede mit spil. Jeg kom frem på banen, og de vinderslag, som jeg tidligere slog i nettet eller ud, sad nu sikkert og godt i banens hjørner. Jeg nåede at slå mig foran med 41, før banen måtte opgives til de tilkommende double-spillere.

Nu kan jeg så vælge at ærgre mig over, at det stadig tager en time at få min timing på plads, hvilket er nok til tabe de fleste kampe. Eller også kan jeg glæde mig over, at spillet faktisk er rigtigt godt, når det kommer til at fungere. Jeg er lidt i syv sind om opdateringen af formkurven, så jeg udsætter den lige lidt.

Skriv et svar

