Irregulær pluralis – Fredag d. 5. juli 2013.

Hvordan går det? Spørgsmålet har sjældent været mere relevant. I forgårs gik det jo rigtigt godt. I går, da jeg var til træning og efterfølgende drop-in i ATK, gik det rigtigt skidt, men det er jeg nu ikke så tilbøjelig til at lægge vægt på, for det var jo ikke rigtige spilsituationer, og efter 4 timers tennis var jeg forståeligt lidt brugt.

I dag var der en lille fredagskamp mod min kære kollega og fine tennisspiller, Hans Henrik Hvolby. Det var et pokkers blæsevejr, og for en gangs skyld var min modstander mere generet af det end jeg selv, så jeg kom derfra med en nem sejr på 62 60 41. Så måske går det ikke så dårligt?

Når spørgsmålet er vigtigt, er det fordi klubmesterskabet i AØT er gået i gang. De seneste to år har jeg tilmeldt mig i B-rækken og har nået finalen. I år var der en veteranrække, som jeg tilmeldte mig, men den blev ikke til noget. I stedet er jeg endt i A-rækken, og der er jo temmeligt gode spillere, bl.a. de fire herrer fra 2. division.

Så min lodtrækning kunne have været værre, men den kunne bestemt også være bedre. I morgen skal jeg spille første runde mod Hans Jørgen Amstrup, og der skal ske et mirakel, hvis jeg skal videre til anden runde. Faktisk tror jeg, at intet mindre end et lynnedslag i klubbens kasserer kan redde mig, og det vil jeg alligevel ikke håbe på. Målet er i første omgang at undgå æg – bemærk, at æg er et substantiv med irregulær pluralis: det hedder det samme i ental og flertal. Dårlige vittigheder om æg og briller frabedes i denne sammenhæng.

Jeg håber bare, at jeg falder ud på den gode side af den irregulære pluralis.

En mening om “Irregulær pluralis – Fredag d. 5. juli 2013.

  1. Har lige tjekket vejrudsigten. Ingen tegn på lyn og torden, så det ser sort ud for dig….

Skriv et svar

