Ferie – onsdag d. 17. juli 2013.

Jeg har sørme fået ferie, så jeg har haft forrygende travlt. Først havde konemennesket inviteret mig på miniferie til Hamborg. ”Du skal ned og se Mats Wilander mod Michael Stich som fødselsdagsgave,” erklærede hun glædesstrålende for nogle måneder siden. Hun havde vist også lidt booket os ind på showkampen, fordi hun synes, at Mats Wilander er lækker. Turen viste sig i øvrigt at bestå af 80% shopping, og der er næppe en skobutik i Hamborg, som vi ikke har besøgt mindst to gange, så det var ikke nogen billig fødselsdagsgave. Heldigvis nåede jeg at få sneget en ny tennistaske, nogle tennissko og et større antal Ritter Sport med i bagagen til hjemturen.

Nå, men det var bestemt ikke uinteressant at besøge turneringen i Hamborg. Udover showkampen, som var ganske sjov men ikke på så højt niveau rent tennismæssigt, var der spil af høj kvalitet fra kvalifikationsspillere som Lukasz Kubot (billedet), og benhårde træningssessioner med folk som Tommy Haas, og Alexandr Dolgopolov – og det var alt sammen ganske gratis.

2013-07-14 14.34.03

 

Tirsdag var der organiseret første kamp i double-turneringen i AØTs klubmesterskab, hvor min faste makker, Poul Lyhne, og jeg mødte de unge opkomlinge Tommy Bitsch og Søren Bonderup. Det blev en meget tæt kamp i tre sæt med cifrene 46 64 75 i Pouls og mit favør. Der var gode takter i min serv, og de vore unge modstandere lavede en del fejl på flugtninger på Pouls meget utraditionelle grundslag med bagspind. Poul og jeg er tilsammen 120 år, så vi synes egentlig, at det er ret godt klaret, at vi for andet år i træk kommer videre til anden runde i turneringen med sejre over meget yngre modstandere. Nu slutter det til gengæld, for i næste runde skal vi møde 1. herredouble fra førsteholdet, Casper Lund og Jørn Ø. Men det bliver super-sjovt at se, om vi kan noget som helst på dem.

Her til aften var der så venskabskamp mod Philippe Campos. Nordjylland er plaget af et frygteligt blæsevejr, så vi opgav på forhånd at spille på bakketoppen i Nørresundby og fortrak i stedet til AØTs afskærmede anlæg, hvor der i anledning af sommerferien var masser af ledige baner. Jeg havde tilbragt dagen med at rive vores vindfang ned, så mine arme var lidt tunge, og mine aldersramte øjne have lidt problemer med det stærke sollys og de skarpe skygger på banen. Philippe vandt nemt første sæt, men jeg kom tilbage, og trak kampen hjem med 16, 63, 76(5), så det var meget tæt.

Formkurven er ikke helt tosset, men heller ikke helt oppe at ringe.

formkurve

 

Skriv et svar

