Afslutninger – torsdag d. 15. august 2013.

Faste læsere har sikkert bemærket, at der er gået lang tid siden sidste indlæg. Nu går sommeren på hæld, og den er desværre ikke gået som forventet. Jeg havde planlagt at have en stille og rolig sommer med en smule ferie i Danmark og en hel masse tennis herhjemme. I stedet skulle sommeren vise sig at bringe afslutningen af et stort og et lille kapitel og ikke ret meget tennis – desværre.

Siden slutningen af juni har der været undtagelsestilstand i min tilværelse på grund af min mors sygdom og efterfølgende død. Det tager hårdt på én, både psykisk og rent praktisk med daglige, udenbys hospitalsbesøg. Når man har passeret de 50, bør man være kommet ud på den anden side af de værste moderbindinger, men det er alligevel lidt svært at vænne sig til at være moderløs, og der er dæleme en del at ordne rent praktisk ved et dødfald i den nærmeste familie. Det er noget af en afslutning.

Uden sammenligning i øvrigt bød dagen på en anden afslutning: Enden på min korte karriere i Nørresundby Tennisklubs tennisudvalg og hovedbestyrelse. Jeg fornærmer nok ingen ved at konstatere, at klubben er en speciel størrelse og har det med at slide sine frivillige ledere ret hurtigt op. Således også med mig. Heldigvis lykkedes det at vælge et fuldtalligt tennisudvalg og dermed også de manglende to medlemmer til hovedbestyrelsen. Jeg håber virkelig, at det kan være begyndelsen på lidt fremgang for den hyggelige, lille klub. Jeg fortsætter med at bidrage ved at koordinere turneringsdeltagelsen, og fremover med et nyt hjemmesideprojekt.

I morgen er der heldigvis helt almindelig tennis igen: Leif Carlsen skal have en ordentlig omgang bank, efter han havde held til at fange mig på en rigtig dårlig dag for et par uger siden.

Skriv et svar

