Holdkamp – lørdag d. 17.august 2013.

Jeg kan næsten ikke få armene ned over den succes, som Aalborg Tennissamarbejde (ATS) har fået på holdsiden. Det handler ikke så meget om resultater som om det faktum, at vi har kunnet stille 7 hold op, ikke har scratchet en eneste gang, og endda har folk på venteliste fro at komme til at spille. Det er bare virkeligt godt, at så mange får mulighed for at spille holdkampe.

Lad så være, at vore to serie-4-hold spiller en del under det niveau, som de er berettiget til. Af hensyn til transporttiden er vi havnet i en pulje med kun tre hold, som foruden de to ATS-hold rummer Hadsten. Sidstnævnte er klart et serie-4-hold mens de to ATS-hold har niveau til at spille to serier højere. Derfor er puljesejren også et spørgsmål om konkurrence mellem de to ATS-hold, og ungdomsholdet, ATS4, fører med et mulehår for tiden.

I dag spillede ATS5, som er mit hold, for sidste gang mod Hadsten og vandt 60 i kampe uden at afgive sæt og med uddeling af 4 æg undervejs. Lars Thomsen kunne ikke være med i dag og var udskiftet med Henrik Kristensen, hvilket var en klar succes. Henrik er bare super-stabil, og det samme kan man sige om Jens Eric, som sendte sin modstander hjem til Midtjylland med et par nye briller. Faktisk har vi så mange gode spillere, at vi er nødt til at rotere lidt med dem, og derfor var Thomas Szulevicz også kommet med på en andensingle.

Undertegnede vandt også ret let både double sammen med Thomas samt singlekampen, og jeg vil lige indskyde, at jeg stadig er ubesejret som turneringsspiller i både senior og veteran i denne og sidste sæson. Rekorden er naturligvis hjulpet på vej af, at jeg synes at hænge fast i de lavere rækker og møder relativt overkommelige modstandere. Men der er alligevel lidt opmuntring til formkurven. Jeg ramte bolden godt i dag, og specielt serverne kørte godt. Nu håber jeg, at det er en robust tendens.

formkurve

Skriv et svar

