Timing – torsdag d. 29. august 2013.

Jeg kan godt mærke, at kroppen er ved at være lidt slidt efter fire holdkampe på en uge med træning og træningskampe ind imellem. Men det har været en rigtig god uge, og min krop er ved at komme i træning, selvom den værker en smule.

Onsdag blev jeg forfremmet fra veteran A til jyllandsserieveteranerne, da en af deres faste spillere havde fået forfald. Niveauet er jo lidt højere, og jeg var en smule nervøs. Jeg blev sat på 1. herredouble og naturligvis tredje herresingle.

Doublen viste sig at være mod min gamle makker fra jysk mesterskab i Aarhus 1900, Frank Steen Pedersen. Frank er tung baglinjespiller, et muskelbundt og en hardhitter af guds nåde, men han suppleredes godt af sin makker, som tog sig af flugtninger og netspil generelt.

På vores side var jeg parret med Jørn Schunck, som også slår rigtigt hårdt til bolden, så jeg var ret nervøs for at falde igennem niveaumæssigt. Det skete heldigvis ikke. Jeg servede godt, især i lige-siden og havde mange servevindere mod Frank. Og jeg vandt en del dueller på nettet, når Schunck med sit stenhårde grundspil pressede modstanderne tilbage på banen. Kampen var helt lige, men vi tabte desværre i match tiebreak med 8-10.

Min single var mod en erfaren men ikke så hårdtslående spiller. Jeg kom straks foran med 2-0 (og 3-1 i andet sæt), men han fandt hurtigt ud af, at jeg ikke bryder mig om slices og gerne vil have fart at arbejde med, og så åd han sig stille og roligt ind på mig og vandt 6-4 6-3. Lidt surt mod en modstander, som jeg føler, jeg burde slå.

Ikke desto mindre kan jeg mærke, at formen er ved at komme. Jeg slår frit til bolden, og dermed kommer også sikkerheden i både server og grundspil. Anklerne, ryggen og håndleddet værker, men hvis de kan holde, kommer topformen vist præcis, når sæsonen er forbi.

Fint nok, men klassisk dårlig timing.

formkurve

 

Skriv et svar

