Serven ind – lørdag d. 7. september 2013.

Højre arm, ryggen og den ene hofte værker lidt efter en betydelig mængde tennis i de seneste dage. Fredag var det først 2½ timers Liga Pouf-kampe mod Oliver Gunvald, og derefter en double sammen med Oliver mod Olivers far, Jesper, og Leif Carlsen. Oliver er aldrig nem at spille imod; han får enormt meget tilbage. Hans defensive slag går altid ind og ofte på midten af banen. Det burde give gode chancer for at afgøre andenbolden, men vinderslag er desværre ikke min stærke side. Jeg har på en god dag kun en 50/50-statistik på åbne chancer. Det skal helt sikkert forbedres i fremtiden. Jeg trak smalle sejre hjem i to kampe mod Oliver og fører stadig Liga Pouf.

Så var Carlsen og Jesper i doublen et mindre problem. Carlsen stod temmelig fast på banen, fysisk udtrættet efter en forudgående single mod Jesper. Vi spillede i alt 3 timer og 15 minutter.

Lørdag morgen havde jeg en aftale med min faste makker, Lars Thomsen. Lars har fået en ny ketsjer af Andy Murray-typen, og jeg skal hilse og sige, at der er en del mere fart i den end i den gamle, specielt i serven. Min egen serv har heller aldrig været bedre, og det er underligt, hvordan man kan ændre så meget med ganske små justeringer. Jeg havde adskillige partier mod Lars, som bestod af blot fire servevindere. Hvis jeg server ind i kroppen af ham, kan han simpelthen ikke nå at flytte sig.

Kort fortalt er jeg begyndt at kaste bolden lidt længere frem. Det giver mere fart men også mindre spin, og et langt stykke tid har jeg været slem til at slå den i nettet. Derefter er jeg begyndt at kaste den lidt højere op, hvilket giver mig en smule topspin tilbage og dermed sikkerhed. Endeligt har jeg genfundet min servebevægelse med rigtigt meget rotation i alle led i armen, og det giver yderligere lidt spin. Summa summarum er serven på et niveau, hvor jeg kan tillade mig næsten at serve førsteserv på andenserven. Lars’ serv er også blevet meget bedre, og vi havde den oplevelse at spille de ti første partier af vores kamp uden servegennembrud. Heldigvis var det mig, der brød, og jeg tog kampen med 75 63 i løbet af et par timer.

Dagen bød også på starten af inde-sæsonen i form af Lyhne-double in Anneberghallen. Her kunne hverken serv eller grundspil helt holde niveauet, men det er helt sædvanligt på ændret underlag og i ændrede omgivelser og lysforhold.

Formkurven holder sig i den høje ende. Nu skal arm, hofte og ryg bare holde.

formkurve

Skriv et svar

