Grrr – Mandag d. 16. september 2013.

Efteråret er kommet, og det har regnet hele dagen, hvilket satte en effektiv kæp i hjulet af planerne om udendørs tennis. I stedet fik jeg en længe ventet kamp sat op mod Gökmen Yigen, også kaldet Gøk.

Gøks spil er et rasende godt eksempel på mit blog-indlæg fra i går, for det er helt hjemmestrikket men rigtigt effektivt. Han er lynhurtig, løber alt op og er cool nok til at returnere rigtigt fornuftigt på selv meget pressede bolde. Tilmed slår han en rigtig god forhånd, som han evner selv at sætte fart i, så det er heller ikke nemt at spille henholdende. Når hans serv kører, er den rigtig vanskelig at returnere med topspin, fordi den er ekstremt flad og næsten ikke hopper op.

På grund af den elendige streng, som jeg har købt, har jeg svært ved at slå med normal styrke. Dels er slagene ikke så hårde, og dels er der meget mindre spin, således at forsøg på ekstra fart får bolden til at flyve ud. Tilmed gik den elendige streng i stykker på matchbolden. Jeg er så færdig med Pro’s Pro Torpedo.

Slutresultatet af en lidt rodet kamp blev 26 64 46 i Gøks favør. Men jeg kommer igen, når jeg har fået udstyret i orden. Man skal jo være optimist. Formkurven får igen et lille dyk.

Formkurve

Skriv et svar

