Kinesisk uge – mandag d. 25. november 2013.

Der er sket det underlige, at nogen faktisk har efterlyst min selvsmagende formkurve. Her gik jeg og troede, at den kun var for min egen skyld, og så viser det sig sørme, at nogen holder øje med den.

Formkurven og bloggen i det hele taget har været fraværende et stykke tid, fordi jeg har været på rejse i Østen, nærmere bestemt Taiwan, hvor jeg var inviteret til at holde foredrag ved Taiwan Society of Sports Biomechanics årsmøde. Senere på ugen skulle jeg holde et seminar ved National Taiwan Sports University, og her have jeg æren af for første gang at spille mod nogen på ATPs rangliste. Chen Chung-Su er 22 og indtager i øjeblikket nummer 1351 på ATP-listen efter at have vundet nogle kampe i futures-turneringer. Han er også en fantastisk fyr og gad at komme ud og spille et par sæt double med et par af de Ph.D.-studerende fra universitetet og mig. Siden fik jeg fornøjelsen af et sæt single mod ham. Det blev til nederlag på 6-2, men jeg fik kun mine to partier, fordi Chen var venlig; han kunne så let som ingenting blæse mig baglæns ud af banen. Det betød mindre, at jeg havde glemt mine kontaktlinser og spillede håbløst i det kunstige lys, som gav genskin i brillerne, så jeg ingenting kunne se. Det havde ingen virkning haft på resultatet, hvis jeg havde spillet dobbelt så godt.

I dag var der så mere kinesisk på menuen. Egentlig havde jeg tænkt mig at blive hjemme og se AaB i fjernsynet, men så indløb en invitation fra Lei Shuai, som er ingeniør hos Siemens og har meldt sig ind i NTK. Vi fik 1½ time, og jeg vandt med besvær 6-3, 7-5. Lei spiller typisk asiatisk: Han har god teknik, er lynhurtig og specielt hans hurtige slagafvikling gør det svært at se, hvor han vil slå hen. Hvis jeg spiller på niveau, kan jeg vinde på fart og stabilitet, men Lei må ikke få lov at komme frem i banen, for så afgør han boldene med stor sikkerhed.

Formkurven får et lille dyk, men forhåbentlig kommer den snart tilbage på niveau.

Formkurve

Skriv et svar

