Livet i vejen – fredag d. 29. november 2013.

Det vælter ind med nye medlemmer i Nørresundby Tennisklub. Om det skyldes reklamekampagner, ny kontingentstruktur, den nye hjemmeside, eller bare den omstændighed, at folk har opdaget den fine hal, ved jeg ikke, men glædeligt er det. Naturligvis har det den bivirkning, at det er svært at få baner, men det opfatter jeg som et positivt problem.

Et andet problem er arbejdslivet, som i stigende omfang griber ind i min tenniskarriere. Universitetet er blevet en olympisk disciplin, hvor alting skal gå hurtigere, stærkere, højere, og frem for alt mere besværligt: det betyder endnu mere ubetalt overarbejde end tidligere, og det er efterhånden ikke nemt at få lov at dyrke sport i sin fritid.

Trængsel i hallen og travlhed på arbejdet har givet to dage uden ketsjer i hånden, og her til aften kunne Lars og jeg kun rage en enkelt banetime til os. Men det blev til en sejr på 8-3 i en Liga Pouf-kamp på en dag, hvor jeg kæmpede med min serv.

Serven var alt for ustabil i starten af kampen, hvor vi fulgtes pænt ad til 2-2. Men så gjorde jeg alvor af min plan om at bringe benene mere i spil i serven, og vupti gik en del af mine førsteserver ind, og andenserven fik mere spin. Jeg har problemer med den tidsmæssige koordination mellem den faldende bold og den stigende krop, men det må komme hen ad vejen. Det er positivt, at det overhovedet fungerer.

Formkurven får et lille nøk opad.

Formkurve

Skriv et svar

