Formkurven

Det er ved at være længe siden sidste opdatering af formkurven og bloggen i almindelighed. Jeg har rejst en del og haft rasende travlt på arbejde, så der har ikke været tid til at opdatere. Når det er sagt, så har jeg også haft min sædvanlige formforvirring omkring overgangen til grus. Jeg har i perioder spillet elendigt den første måned af grussæsonen.

Det startede sådan set meget godt med en ferie i Malaga og træning på perfekte grusbaner hos Fernando Gil i Miraflores. Jeg vendte hjem med en forestilling om, at det nok skulle gå godt i år med de knuste, røde sten. Og så blev det bare helt anderledes. Jeg spillede ret forfærdeligt og følte, at jeg helt havde mistet min slagkraft.

Nu går det meget godt igen, og jeg kan ikke hitte ud af, om det er på grund af min egen omstilling eller fordi bløde grusbaner i slutningen af april i Danmark intet har at gøre med grusbaner af normal standard, som man finder dem i Miraflores eller i Danmark i starten af juni.

Nu har jeg forsøgt med bagudrettede opdateringer af formkurven:

  • Slutningen af april: Hæderlig grustennis i Miraflores.
  • Starten af maj: Vunden ranglistekamp
  • 10. maj: halvdårlig form og nederlag i regnvejr ved Danske Bank Cup i Randers.
  • 12.-13. maj: Vundne ranglistekampe
  • Slutningen af maj: Blandet indsats ved JM i ALTS og ved kampe mod Lennart.
  • Starten af juni: Gode kampe mod Lars, Thomas og Poul Lyhne. Det sidste er interessant, fordi Poul spiller en god gang tennis og før har voldt mig problemer, men nu kan jeg virkelig føle fremgangen i forhold til ham.

Så vi ender på et fornuftigt niveau med formkurven, men vurderingen er noget usikker.

formkurve

Hvis vi ser en smule fremad, så truer lidt skader igen, og jeg ved af erfaring, at der ikke skal så meget til, før formen lider under mine fysiske skavanker. Lige nu er det især håndleddet og albuen, som har ondt, og det skyldes især belastningen i serven, som ellers er ved at stabilisere sig. Forhåbentligt kan det holdes i ave ved at spille lidt mere double og lidt mindre single i den kommende tid.

 

 

Skriv et svar

