Sommeren er forbi, nu…

Sommeren er på alle måder forbi. Det regner, det blæser, jeg har fået ondt i hoften, og det går ud over formkurven; jeg taber til den ene skubber efter den anden.

Lad os tage skaden først. Den opstår, når to forhold er til stede samtidigt:

  1. Hvis jeg spiller hver dag.
  2. Hvis jeg bruger hele kroppen til at serve med.

Det er mildest talt lidt træls, at man skal løbe rundt og træne mindre, end man har lyst til, og serve forkert for at undgå skader.

Skaden sidder i selve leddet, og den starter med lidt ømhed, når jeg støtter på benet. Hvis jeg ikke på det tidspunkt holder op med at spille, afløses ømheden af nogle meget kraftige jag, som kommer med irregulære mellemrum, når benet overfører kraft. På dette tidspunkt er det helt slut med at spille.

Symptomerne minder desværre om slidgigt, men indtil videre vil jeg gå ud fra, at jeg er for ung til dette. Slidgigt ville være en rigtig dårlig nyhed, for det er en fremadskridende sygdom uden helbredelsesmulighed. Det kunne også føles som om der kommer et eller andet i klemme derinde, og man kan måske godt forestille sig, at noget blødt væv omkring hofteleddet i min fremskredne alder har mistet noget elasticitet og har det med at blive indklemt. Endelig har jeg ladet mig fortælle, at det kan være en inflammation, som opstår ved overbelastning. Lige nu er det den bedste teori, så jeg har trappet ned på tennis for at give leddet lidt ro.

Så er der lige det med skubberne. Jeg taber altid til skubbere, senest ved holdkamp i Risskov. Jeg er kommet til den overbevisning, at kuren er træning i at komme til nettet, med flugtninger, slagflugtninger og smash. Jeg er helt umulig til det, ikke fordi jeg ikke kan udføre slagene, men fordi jeg ikke kan finde bevægelsesmønstret og timingen. Så her kommer en efterlysning: Hvis nogen har lyst til at bruge et par timer på at øve serv-flugt sammen, så vil jeg gerne være med.

Formkurven havner på 90%, fordi jeg sådan set godt kan spille godt, selvom det ikke fungerer, når jeg er skadet.

formkurve

Skriv et svar

