Input uden output

Den er helt gal med både bloggen og fysikken. Som jeg har skrevet vidt og bredt i de seneste indlæg, vakler min fysik af uvisse årsager.

Jeg har ellers haft fint besøg i form af en af Danmarks største tennisspillere gennem tiden og nuværende mest meriterede trænere. Jeg taler om Lars Elvstrøm, som kan prale med 14 danske mesterskaber i 70’erne og 80’erne og en senere karriere som træner på topniveau. Man kan undre sig over, hvad en mand af den kaliber med proselytter fra sjællandske elitedivisionshold vil med en halvslatten aalborggensisk motionist. Men Lars havde et andet ærinde i Aalborg, og via en fælles bekendt havde han fået indtryk af, at jeg var en reflekteret elev, som kunne give lidt modspil. Så vi mødtes tre gange i uge 7. Lars gav mig en masse input at arbejde med til serv, slice, fodarbejde, baghånd og meget andet. Jeg kan kun håbe, at min feedback nogenlunde levede op til hans forventninger.

LarsJohn

”Input at arbejde med” hjælper ingenting, hvis ikke der arbejdes. Desværre er arbejde et fy-ord for tiden. Jeg var fysisk på 80-90%, mens Lars var her, men siden gik det ned ad bakke. Jeg blev for første gang i 10 eller 20 år ramt af en influenza. Jeg troede slet ikke, at jeg kunne blive så syg i min fremskredne alder og med alle mine ophobede antistoffer, men jeg er stadig – 3 uger senere – ikke kommet mig rigtigt over den forbandede virus. Ud over almindelig sløjhed har jeg kraftige rygsmerter, konstant hosten, snue og tilbagevendende næseblod. Så er det en ringe trøst, at oparbejdede slidskader har fået den nødvendige ro under min ufrivillige pause. Både højre og venstre skulder er smertefri for første gang i lang tid, og hoften gør heller ikke ondt længere. Kun venstre knæ er stadig lidt medtaget. Trods alt går det også bedre med den almindelige form. Jeg kan til nød holde stand i en double, men single-formen er stadig slatten. Jeg har ry for at kunne spille den ene time efter den anden, så jeg er en anelse deprimeret over at skulle hutle mig igennem en veterandouble med tunge ben og stjerner for øjnene.

Apropos stjerner, så lysner det heldigvis derude. Dagene længes, der afholdes generalforsamlinger i byens tennisklubber, og udendørssæsonen står snart for døren. Måske kan kombinationen af frisk luft og en smule solskin sparke nyt liv i min gamle fysiognomi. I hvert fald er der et par forestående opgaver med klargøring af baner og, som noget nyt, forårstur med JTU til grusbanerne hos Alibey i Tyrkiet. Jeg må se at blive frisk, for banerne ordner ikke sig selv, og de kolde øl i tennisbaren i Manavgat skal jo også drikkes. Måske er lejlighedsvis sygdom blot en del af livets ulidelige lethed.

En mening om “Input uden output

Skriv et svar

