Vinterstatus

Vi er halvvejs igennem den triste, mørke tid, hvor man næsten kun kan spille indendørs, og der er stor konkurrence om banetimerne. Normalt frustrerer det mig en del, at jeg ikke kan spille helt så meget, som jeg gerne ville, men i flere måneder har jeg været generet af gentagne skader, som hæmmer mit spil kraftigt: Forstuvet håndled, tennisalbue, hoftesmerter og en afsindigt irriterende bagatel med revnede og blødende fingre på grund af den kolde og tørre luft.

Jeg ved godt, at tennisspillere er pjevsede (det synes jeg faktisk selv), men spillet har nu en gang den karakter, at det kræver en enorm koncentration og meget indstuderende bevægelsesmønstre, og enhver nok så lille skade har det med at forstyrre kraftigt.

For to uger siden var det som om, at flere af skaderne var ved at gå i sig selv, undtagen tennisalbuen, som jeg nok først slipper af med sidst på sommeren. Men pludseligt følte jeg, at spillet blev meget bedre igen. Jeg var faktisk lige ved at opdatere formkurven til 110%. Så skulle jeg deltage i den faste søndagsdouble med halv og helgamle veteranspillere i Nørresundby, og ved opsamlingen af en bold (!) gav det et lille smæld i ryggen. Der var gået en fiber i venstre side (quadratus lumborum, hvis nogen skulle være interesseret), og de følgende dage bredte smerten sig til hele lænderegionen, og det var helt umuligt at spille. Heldigvis går den slags relativt hurtigt over, og i dag spillede jeg søndagsdouble igen med relativt godt resultat.

Til gengæld lader min single-form efterhånden meget tilbage at ønske. Min fejlprocent er alt for stor, og jeg har svært ved at afgøre bolde, efter jeg har bygget mine points op. Det er lidt noget skidt frem mod jysk mesterskab i Aarhus i næste weekend, som jeg letsindigt har meldt mig til. Jeg skal nok se det som en succesoplevelse, hvis det kan lykkes mig at nå frem til weekenden uden at være skadet på forhånd.

Jeg kommer sjældent videre end første runde ved disse mesterskaber men bliver alligevel ved med at melde mig til. Det er nemlig også ret hyggeligt at mødes med nogle af de udenbys tennisvenner, som jeg sjældent ser om vinteren.

Er der slet ingen gode nyheder? Jo, der er mindre end tre måneder til forårets tennistur til Tyrkiet.

Skriv et svar

