JM

De jyske indendørsmesterskaber for veteraner afholdes hvert år i Aarhus 1900’s fremragende tennishal i Højbjerg ved Aarhus. Hvis jeg kan få weekenden fri og orker risikoen for at skulle køre frem og tilbage fra Aarhus flere dage i træk, så plejer jeg at melde mig til. På trods af lange køreture og lang ventetid, er det en god mulighed for at møde tennisvenner fra hele Jylland og få set noget god tennis. Hallen i Højbjerg har en hævet platform midt mellem de fire baner, som giver et fint overblik over alle kampene.

Turneringsledelsen med Niels Emery og Lars Elkjær samt de frivillige fra værtsklubben skaber altid en fin stemning.

Det er et mesterskab, langt de fleste af deltagerne er rigtigt gode, og jeg spiller for det meste rollen som kanonføde. Men jeg vil nu alligevel opfordre alle spillere på et nogenlunde niveau til at melde sig til. Turneringen beriges af at have mange tilmeldte, så man undgår at skulle slå aldersklasser sammen til stor ulempe for de ældste.

Aarhus 1900 har et rigtigt fint og meget langsomt underlag i deres hal, og det giver gode, seværdige kampe med lange dueller. Det giver naturligvis en lille ulempe for de tilrejsende spillere, som er vante til andre typer underlag.

Det gælder også for mig, som er notorisk langsom til at indrette mig på boldens opspring på nye underlag. Derfor var det en personlig overraskelse, at jeg netop klarede mig forbi første runde efter en maratonkamp, som jeg fik trukket hjem i matchtiebreak. Kun serven fungerede, og kun i perioder. Min forhånd var halvsløj, og baghånden var helt væk, fordi jeg aldrig kom til at stå rigtigt i forhold til bolden.

I anden runde mødte jeg en langt bedre spiller, Lars Lynge fra Risskov, og måtte indkassere æg i første sæt. I andet sæt havde jeg efterhånden spillet så længe på banerne, at jeg begyndte at stå rigtigt i forhold til bolden, og så blev spillet lidt bedre, og jeg fik nogle partier, men det var for sent til at påvirke kampens udfald.

Ude af singleturneringen kunne jeg koncentrere mig om mix, hvor jeg stillede op med Gitte Stiesen fra Viborg. Vi spillede faktisk godt – jeg kunne ramme bolden, men vi mødte et par, som bare var bedre end os, og så var JM slut for mit vedkommende. Men trods alt var weekenden en god oplevelse og giver lidt perspektiv på, hvad jeg kan arbejde videre med.

Resultaterne fra hele turneringen kan findes på dette link: http://legacy.tennis.dk/turneringsprogram.aspx#

 

Skriv et svar

